Mailpower | E-mailmarketing en Marketing Automatisering |
Mailpower |
De krachtigste e-mailmarketing & marketing automatisering oplossing |
Onze Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden maken deel uit van alle Overeenkomsten tussen MAILPOWER en Klant en is van toepassing op alle daarmee verband houdende handelingen en rechtshandelingen, langs welke weg ook tot stand gekomen.
Artikel 1: Definities
1.1
In deze Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") wordt verstaan onder:
· Mailpower: de in deze Voorwaarden bedoelde leverancier;
· Klant: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie MAILPOWER onderhandelt over de totstandkoming van een Overeenkomst, dan wel aan wie MAILPOWER Software of Diensten ter beschikking stelt;
· Overeenkomst: iedere overeenkomst, langs welke weg ook tot stand gekomen, tussen MAILPOWER en Klant, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts-) handelingen ter voorbereiding op en ter uitvoering van die Overeenkomst;
· Diensten: alle dienstverlening die het onderwerp is van een Overeenkomst waaronder begrepen maar niet beperkt tot het leveren van Software, telemarketingdiensten en marktonderzoekgegevens;
· Software: de computerprogrammatuur die MAILPOWER aan Klant in gebruik geeft, zoals omschreven in een Overeenkomst;
· Order: iedere opdracht van Klant aan MAILPOWER.
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1
Deze Voorwaarden zijn van toepassing indien Klant al dan niet langs elektronische weg Diensten of Software afneemt van MAILPOWER.
2.2
Tenzij de aard of de specifieke inhoud van een bepaling in deze Voorwaarden zich daartegen verzet, is het bepaalde in deze Voorwaarden mede van toepassing op overeenkomsten waarbij MAILPOWER niet optreedt in haar hoedanigheid van licentiegever en/of dienstverlener.
2.3
Klant vrijwaart MAILPOWER voor aanspraken van diens eindgebruikers met betrekking tot de geleverde Diensten of Software.
2.4
De toepasselijkheid van enige algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van Klant wordt door MAILPOWER uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5
Wanneer MAILPOWER voor de uitvoering van de Overeenkomst gebruik maakt van derden, verstrekt zij – tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen – voor en namens Klant een opdracht aan deze derden. Voor zover MAILPOWER bij de uitbesteding van (een deel van) de opdracht aan een derde gebonden zal zijn aan de door deze derde gehanteerde Algemene Voorwaarden, zal ook de Klant aan deze voorwaarden gebonden zijn. MAILPOWER zal tijdig een exemplaar van deze voorwaarden aan Klant verstrekken.
Artikel 3: Aanbiedingen, Totstandkoming van Overeenkomsten, Opgaven en Aanduidingen van Diensten
3.1
Een aanbieding of (prijs)opgave bindt MAILPOWER niet en geldt slechts als een uitnodiging tot het plaatsen van een Order.
3.2
Een Overeenkomst komt slechts tot stand indien en voor zover MAILPOWER een Order schriftelijk of langs elektronische weg aanvaardt, of wanneer door MAILPOWER uitvoering aan een Order wordt gegeven.
3.3
Indien Klant langs elektronische weg Software afneemt, komt de Overeenkomst tot stand hetzij op het moment dat Klant de Voorwaarden door middel van bevestiging ervan heeft aanvaard, hetzij de Software in gebruik neemt.
3.4
Alle opgaven door MAILPOWER van specificaties van de Software en/of Diensten zijn met zorg gedaan. MAILPOWER kan er echter niet voor instaan dat zich ter zake geen afwijkingen zullen voordoen.
Artikel 4: Wijzigingen en Aanvullingen
4.1
Wijzigingen van en aanvullingen op enige bepaling in een Overeenkomst en/of de Voorwaarden gelden slechts indien zij schriftelijk door MAILPOWER zijn vastgelegd en hebben alleen betrekking op de desbetreffende Overeenkomst.
4.2
MAILPOWER kan de Voorwaarden aanpassen. Aanpassingen zullen aan Klant vooraf worden gemeld. Indien Klant niet akkoord is met de aanpassing, is Klant gerechtigd de Overeenkomst met MAILPOWER te beëindigen uiterlijk tot 10 (tien) werkdagen nadat MAILPOWER de aanpassing aan Klant heeft gecommuniceerd.
Artikel 5: Prijzen
5.1
Alle prijzen van MAILPOWER zijn exclusief omzetbelasting en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd. Klant is verantwoordelijk voor alle belastingen met betrekking tot het gebruik van de Software en de Diensten. Tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld, komen ten laste van Klant alle kosten verband houdende met het verkrijgen en/of instandhouden van on-line netwerkverbindingen en tele- of datacommunicatie-faciliteiten. Na het van kracht worden van de Euro als wettelijk betaalmiddel, worden alle prijzen binnen de Europese Unie geacht te zijn uitgedrukt in Euro en zal Klant in Euro betalen.
5.2
Indien sprake is van een Overeenkomst met door Klant te betalen periodiek vervallende bedragen, is MAILPOWER gerechtigd door middel van een schriftelijke kennisgeving met inachtneming van een termijn van één maand de geldende prijzen en tarieven aan te passen. Indien Klant niet akkoord gaat met door MAILPOWER kenbaar gemaakte aanpassing van prijzen en tarieven, is Klant gerechtigd binnen 10 (tien) werkdagen de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen tegen de in de kennisgeving van MAILPOWER genoemde datum waarop de prijs- of tariefsaanpassing in werking zou treden.
5.3
Bij gebruik op proef van de Software is Klant aan MAILPOWER geen vergoeding verschuldigd, mits dit gebruik niet langer dan 30 (dertig) dagen voortduurt. Bij overschrijding van de termijn genoemd in de vorige zin, is Klant automatisch de gebruikelijke vergoeding aan MAILPOWER verschuldigd.
Artikel 6: Betaling
6.1
Klant zal de haar in rekening gebrachte bedragen, effectief in de valuta vermeld op de factuur, overeenkomstig de op de factuur vermelde betalingscondities, aan MAILPOWER betalen. Bij gebreke van specifieke condities zal Klant binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum betalen.
6.2
Alle aan Klant in rekening gebrachte bedragen dienen zonder korting of inhouding te worden voldaan. Klant is niet bevoegd tot verrekening, evenmin om enige betalingsverplichting jegens MAILPOWER op te schorten.
6.3
Indien Klant de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, zal Klant, zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag vanaf die dag een vertragingsrente verschuldigd zijn, gelijk aan de op dat moment in Nederland geldende wettelijke rente, vermeerderd met één procent.
6.4
Indien Klant na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven. In dat geval is de Klant naast het alsdan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden tot volledige vergoeding van de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten van MAILPOWER, waaronder de kosten berekend door externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten, kosten verband houdende met de inning van de vordering of van rechtsuitoefening anderszins, alles met een minimum van 15 (vijftien) procent van het totale bedrag.
6.5
Indien op enig moment bij MAILPOWER twijfel bestaat omtrent de kredietwaardigheid van Klant, heeft MAILPOWER het recht om, alvorens (verder) te presteren, van Klant te eisen dat vooruitbetaling plaatsvindt of dat Klant een deugdelijke zekerheid stelt, ter hoogte van de bedragen die MAILPOWER, al dan niet opeisbaar, op grond van de Overeenkomst van Klant heeft of zal hebben te vorderen, zulks ter beoordeling van MAILPOWER.
Artikel 7: Leveringstermijnen
7.1
Een door MAILPOWER opgegeven leveringstermijn is gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst voor MAILPOWER geldende omstandigheden, en voor zover afhankelijk van prestaties van derden, op de door die derden aan MAILPOWER verstrekte gegevens. De leveringstermijn zal door MAILPOWER zoveel mogelijk in acht worden genomen.
7.2
Indien MAILPOWER voor de uitvoering van een overeenkomst gegevens of hulpmiddelen nodig heeft die door Klant moeten worden verstrekt, kan de leveringstermijn niet eerder ingaan dan op de eerste werkdag nadat alle benodigde gegevens of hulpmiddelen in het bezit zijn van MAILPOWER.
7.3
Bij overschrijding van een leveringstermijn heeft Klant geen recht op enige schadevergoeding ter zake. Klant heeft in dat geval evenmin recht op ontbinding van de Overeenkomst, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van Klant redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat hij het betreffende gedeelte van de Overeenkomst in stand laat. Klant is in dat geval gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, voor zover dat strikt noodzakelijk is.
Artikel 8: Risico
8.1
Het risico van verlies of beschadiging van (gegevensdragers met) Software die voorwerp van de Overeenkomst is, gaat op Klant over op het moment waarop deze in de feitelijke beschikkingsmacht van Klant of van een door Klant gebruikte hulppersoon zijn gebracht.
8.2
Het risico van verlies of beschadiging van Software, informatie, bestanden en/of gegevens die aan Klant via tele- of datacommunicatiefaciliteiten, daaronder begrepen langs elektronische weg, ter beschikking worden gesteld, is voor Klant.
Artikel 9: Verplichtingen Klant
9.1
Klant zal MAILPOWER steeds tijdig alle voor een behoorlijke uitvoering van de Overeenkomst nuttige en noodzakelijk gegevens of inlichtingen verschaffen en ter zake alle medewerking verlenen.
9.2
Klant is zelf verantwoordelijk voor het gebruik en de toepassing in zijn organisatie van apparatuur, Software en van de door MAILPOWER te verlenen Diensten, alsmede voor controle en beveiligingsprocedures, een adequaat systeembeheer en (het gebruik van) databases.
9.3
Klant zal MAILPOWER telkens alle benodigde materialen, proeven en gegevens tijdig ter beschikking stellen en staat in voor de juistheid en volledigheid daarvan. MAILPOWER is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit fouten in analyses, grafieken, afbeeldingen, databases, tenaamstellingen en evenmin voor fouten bij het converteren hiervan.
9.4
Klant staat ervoor in dat, indien en voorzover door Klant in het kader van de Overeenkomst aan MAILPOWER documenten en gegevens ter beschikking worden gesteld, daartoe gerechtigd is en dat deze documenten en gegevens geen inbreuk maken op rechten van derden.
Artikel 10: Tele- en datacommunicatie
10.1
Klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de juiste keuze, tijdige beschikbaarheid en het in stand houden van tele- en datacommunicatiefaciliteiten en de apparatuur, noodzakelijk voor het in gebruik nemen van de software van MAILPOWER.
10.2
MAILPOWER aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het verloren gaan van gegevens en Software en het niet in staat zijn van Klant om de Diensten te gebruiken wegens een tekortkoming, gebrek of niet functioneren van tele- en datacommunicatiefaciliteiten, op welke wijze de transmissie ook plaatsvindt.
10.3
Indien MAILPOWER bij gegevensverwerking en/of het verrichten van Diensten met gebruikmaking van tele- en datacommunicatiefaciliteiten de Klant toegangs- of identificatiecodes ter beschikking stelt, zal Klant deze codes vertrouwelijk behandelen en alleen aan geautoriseerde personeelsleden kenbaar maken.
10.4
Klant houdt zich bij tele- en datacommunicatie aan de door MAILPOWER gewenste protocollen en/of specificaties en aan MAILPOWER' aanwijzingen terzake.
Artikel 11: Verwerken persoonsgegevens en aansprakelijkheid
11.1
Indien Klant persoonsgegevens laat verwerken door MAILPOWER of een door MAILPOWER aangewezen sub-bewerker(s) zal een separate bewerkersovereenkomst worden gesloten tussen Klant en MAILPOWER.
11.2
Klant vrijwaart MAILPOWER voor alle aanspraken, behoudens opzet en/of grove schuld door MAILPOWER of een door MAILPOWER aangewezen sub-bewerker, bij schending van het gestelde in deze overeenkomst met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens en bij of krachtens wet- en regelgeving aangaande de bescherming van persoonsgegevens.
MAILPOWER aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor sub-Bewerker(s) die door de Klant worden aangewezen.
Artikel 12: Intellectuele Eigendomsrechten
12.1
Alle rechten van intellectuele of industriële eigendom op alle krachtens de Overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde Diensten, daaronder begrepen maar niet beperkt tot Software, inclusief de broncode, databases, apparatuur of andere materialen zoals analyses, ontwerpen, documentatie, rapport, alsmede voorbereidend materiaal, berusten uitsluitend bij MAILPOWER of diens licentiegevers. Klant verkrijgt alleen de gebruiksrechten en de bevoegdheden die bij deze Voorwaarden, andere voorwaarden of anderszins uitdrukkelijk worden toegekend. Voor het overige zal Klant de Software of andere materialen niet verveelvoudigen of daarvan kopieën maken.
12.2
Het is Klant niet toegestaan op de Software of middels de site van MAILPOWER aangebrachte merk- of herkenningstekens, en/of enige aanduidingen omtrent auteursrechten, handelsnamen of andere rechten van intellectuele eigendom waaronder begrepen aanduidingen omtrent het vertrouwelijke karakter en geheimhouding van de Software, te wijzigen of te verwijderen, of de Software of enige gedeelten daarvan te wijzigen of na te maken.
12.3
Geen enkele bepaling in de met Klant gesloten overeenkomst of daaruit voortvloeiende overeenkomsten, of de algemene voorwaarden tussen Klant en MAILPOWER strekt tot gehele of gedeeltelijke overdracht aan Klant van rechten als bedoeld onder 12.1, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen.
12.4
Indien Klant merkt dat derden inbreuk maken op de in dit artikel bedoelde rechten, is Klant verplicht dit terstond schriftelijk aan MAILPOWER mede te delen. Klant zal zonder schriftelijke toestemming van MAILPOWER op geen enkele wijze zelf in of buiten rechte tegen een dergelijke inbreuk optreden. Indien MAILPOWER beslist in of buiten rechte tegen inbreukmakende derden op te treden, zal Klant daaraan alle door MAILPOWER gevraagde medewerking verlenen.
Artikel 13: Geheimhouding
13.1
Beide partijen verplichten zich om geheimhouding in acht te nemen ten aanzien van de voorwaarden die zijn neergelegd in een Overeenkomst en alle informatie betreffende de andere partij, waarvan zij in het kader van een Overeenkomst kennis nemen. De geheimhoudingsplicht strekt zich in elk geval uit tot technische, financiële, operationele en bedrijfseconomische gegevens van de andere partij.
13.2
Onder informatie bedoeld in het eerste lid valt niet: (a) informatie die reeds in het bezit was van de ontvangende partij op het moment dat die informatie door de andere partij werd verstrekt; (b) informatie van algemene bekendheid; (c) informatie die is verkregen van een derde die gerechtigd was de informatie te verschaffen, dan wel informatie die de ontvangende partij zelf had ontwikkeld zonder gebruikmaking van vertrouwelijke informatie van de verschaffende partij.
13.3
Partijen zullen de informatie bedoeld in het eerste lid niet voor een ander doel aanwenden dan ter uitvoering van uit een Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen. Partijen dragen er zorg voor dat een gelijke geheimhoudingsplicht wordt opgelegd aan hun werknemers of door hen ingeschakelde derden, die toegang hebben tot de in het eerste lid bedoelde informatie.
13.4 Indien MAILPOWER en/of Klant door wet en/of regelgeving of rechterlijk bevel verzocht wordt of gehouden is om (persoons)gegevens bekend te maken, dient de partij die verzocht wordt of gehouden is om (persoons)gegevens bekend te maken, de andere partij voor zover wettelijk is toegestaan, daarvan op de hoogte te stellen, zodat de laatstgenoemde kan trachten een rechterlijk bevel tot bescherming van de Informatie of een andere voorziening te verkrijgen en/of de partij die verzocht wordt of gehouden is om (persoons)gegevens bekend te maken ontslaan van haar verplichting tot nakoming van het bepaalde in deze geheimhoudingsverklaring.
13.5
Niettegenstaande het bepaalde in dit artikel, is het MAILPOWER altijd toegestaan in publicitaire uitingen de identiteit en hoedanigheid van Klant te noemen.
Artikel 14: Beëindiging/Ontbinding
14.1
Softwareovereenkomsten voor bepaalde tijd - met uitzondering van overeenkomsten betreffende gebruik op proef - worden na verloop van het verstrijken van de initiële duur automatisch verlengd voor dezelfde duur, tenzij één der partijen uiterlijk 3 (drie) maanden voor het verstrijken van de duur de Overeenkomst schriftelijk en aangetekend opzegt. Overeenkomsten voor onbepaalde tijd kunnen door elk der Partijen worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 3 (drie) maanden.
14.2
Een overeenkomst betreffende het gebruik op proef heeft een duur van 30 (dertig) dagen en eindigt automatisch na het verstrijken van deze termijn. Klant is in dat geval gehouden aan het bepaalde in artikel 17.5. Mocht Klant zich niet houden aan het bepaalde in artikel 17.5, is Klant automatisch op grond van het bepaalde in artikel 5.3 de alsdan geldende vergoedingen aan MAILPOWER verschuldigd.
14.3
Indien Klant niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die voor hem uit enige Overeenkomst mocht voortvloeien, is Klant zonder ingebrekestelling in verzuim en is MAILPOWER gerechtigd:
· de uitvoering van alle Overeenkomsten op te schorten totdat nakoming door Klant voldoende zeker is gesteld; en/of
· de betreffende Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
14.4
Ingeval van (voorlopige) surséance van betaling, faillissement, stillegging of ontbinding van het bedrijf van Klant zullen alle Overeenkomsten met Klant van rechtswege zijn ontbonden, tenzij MAILPOWER Klant binnen redelijke tijd meedeelt nakoming van (een deel van) de Overeenkomst(en) te verlangen. In het laatste geval is MAILPOWER zonder ingebrekestelling gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst(en) op te schorten totdat nakoming van Klant voldoende zeker is gesteld. Het bepaalde in de voorgaande artikelen doet niet af aan de overige rechten van MAILPOWER op grond van de wet en de Overeenkomst.
Artikel 15: Overdracht van Rechten
15.1
Het is MAILPOWER toegestaan de uit enige Overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen aan een derde over te dragen.
Artikel 16: Aansprakelijkheid
16.1
Met uitzondering van het bepaalde in artikel 11, aanvaardt MAILPOWER wettelijke verplichtingen tot schadevergoeding alleen voor zover dit uit dit artikel blijkt.
16.2
De totale aansprakelijkheid van MAILPOWER wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van materiële beschadiging van zaken (daaronder niet begrepen software, data) en de directe vermogensschade tot maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs en/of vergoeding (exclusief B.T.W.). Indien de Overeenkomst betrekking heeft op dienstverlening of een duurovereenkomst is met een looptijd van meer dan één jaar, wordt de bedongen prijs gesteld op het totaal van de vergoedingen (exclusief B.T.W.) bedongen voor één jaar. In geen geval zal de totale vergoeding voor directe vermogensschade meer bedragen dan vijfhonderd (500) Euro.
16.3
De aansprakelijkheid van MAILPOWER voor andere vermogensschade, daaronder begrepen gevolgschade zoals gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, schade in verband met verlies of verminking van gegevens, is uitgesloten.
16.4
Aansprakelijkheid van MAILPOWER wegens toerekenbaar tekort komen in de nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant MAILPOWER onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, daarbij een redelijke termijn stellende ter zuivering van de tekortkoming en MAILPOWER ook na die termijn toerekenbaar de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat MAILPOWER in staat is adequaat te reageren.
16.5
Klant vrijwaart MAILPOWER voor alle aansprakelijkheid jegens derden wegens productaansprakelijkheid als gevolg van gebreken in een product of systeem dat door Klant aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door MAILPOWER geleverde producten, mits Klant bewijst dat de schade daardoor is veroorzaakt.
16.6
Met in achtneming van het bepaalde in artikel 9.4, vrijwaart Klant, voor zover wettelijk toegelaten, MAILPOWER, haar dochtermaatschappijen en de met haar verbonden ondernemingen of vennootschappen, vertegenwoordigers, agenten contractspartijen, partners en werknemers voor alle aanspraken van derden, uit welken hoofde dan ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of rente, verband houdende met of voortvloeiend uit de Overeenkomst of het gebruik van de Diensten en/of Software.
Artikel 17: Overmacht
17.1
Indien MAILPOWER door niet toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.
17.2
Indien de overmachttoestand 60 (zestig) dagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst zoals overeengekomen schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voorzover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt.
17.3
In geval van overmacht heeft Klant geen recht op enige (schade)vergoeding, ook niet als MAILPOWER als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.
Artikel 18: Toepasselijk Recht, Bevoegde Rechter
18.1
Op deze Voorwaarden, alsmede op iedere Overeenkomst, is Nederlands recht van toepassing.
18.2
Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst of deze Voorwaarden zullen, voorzover niet anders door de wet voorgeschreven, zijn onderworpen aan het oordeel van de bevoegde rechter te Amsterdam, met dien verstande dat MAILPOWER het recht heeft vorderingen, al dan niet gelijktijdig, tegen Klant aanhangig te maken bij andere rechterlijke colleges die bevoegd zijn van dergelijke vorderingen kennis te nemen.
© 2020 Mailpower
Deze Algemene Voorwaarden maken deel uit van alle Overeenkomsten tussen MAILPOWER en Klant en is van toepassing op alle daarmee verband houdende handelingen en rechtshandelingen, langs welke weg ook tot stand gekomen.
Artikel 1: Definities
1.1
In deze Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") wordt verstaan onder:
· Mailpower: de in deze Voorwaarden bedoelde leverancier;
· Klant: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie MAILPOWER onderhandelt over de totstandkoming van een Overeenkomst, dan wel aan wie MAILPOWER Software of Diensten ter beschikking stelt;
· Overeenkomst: iedere overeenkomst, langs welke weg ook tot stand gekomen, tussen MAILPOWER en Klant, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts-) handelingen ter voorbereiding op en ter uitvoering van die Overeenkomst;
· Diensten: alle dienstverlening die het onderwerp is van een Overeenkomst waaronder begrepen maar niet beperkt tot het leveren van Software, telemarketingdiensten en marktonderzoekgegevens;
· Software: de computerprogrammatuur die MAILPOWER aan Klant in gebruik geeft, zoals omschreven in een Overeenkomst;
· Order: iedere opdracht van Klant aan MAILPOWER.
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1
Deze Voorwaarden zijn van toepassing indien Klant al dan niet langs elektronische weg Diensten of Software afneemt van MAILPOWER.
2.2
Tenzij de aard of de specifieke inhoud van een bepaling in deze Voorwaarden zich daartegen verzet, is het bepaalde in deze Voorwaarden mede van toepassing op overeenkomsten waarbij MAILPOWER niet optreedt in haar hoedanigheid van licentiegever en/of dienstverlener.
2.3
Klant vrijwaart MAILPOWER voor aanspraken van diens eindgebruikers met betrekking tot de geleverde Diensten of Software.
2.4
De toepasselijkheid van enige algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van Klant wordt door MAILPOWER uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5
Wanneer MAILPOWER voor de uitvoering van de Overeenkomst gebruik maakt van derden, verstrekt zij – tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen – voor en namens Klant een opdracht aan deze derden. Voor zover MAILPOWER bij de uitbesteding van (een deel van) de opdracht aan een derde gebonden zal zijn aan de door deze derde gehanteerde Algemene Voorwaarden, zal ook de Klant aan deze voorwaarden gebonden zijn. MAILPOWER zal tijdig een exemplaar van deze voorwaarden aan Klant verstrekken.
Artikel 3: Aanbiedingen, Totstandkoming van Overeenkomsten, Opgaven en Aanduidingen van Diensten
3.1
Een aanbieding of (prijs)opgave bindt MAILPOWER niet en geldt slechts als een uitnodiging tot het plaatsen van een Order.
3.2
Een Overeenkomst komt slechts tot stand indien en voor zover MAILPOWER een Order schriftelijk of langs elektronische weg aanvaardt, of wanneer door MAILPOWER uitvoering aan een Order wordt gegeven.
3.3
Indien Klant langs elektronische weg Software afneemt, komt de Overeenkomst tot stand hetzij op het moment dat Klant de Voorwaarden door middel van bevestiging ervan heeft aanvaard, hetzij de Software in gebruik neemt.
3.4
Alle opgaven door MAILPOWER van specificaties van de Software en/of Diensten zijn met zorg gedaan. MAILPOWER kan er echter niet voor instaan dat zich ter zake geen afwijkingen zullen voordoen.
Artikel 4: Wijzigingen en Aanvullingen
4.1
Wijzigingen van en aanvullingen op enige bepaling in een Overeenkomst en/of de Voorwaarden gelden slechts indien zij schriftelijk door MAILPOWER zijn vastgelegd en hebben alleen betrekking op de desbetreffende Overeenkomst.
4.2
MAILPOWER kan de Voorwaarden aanpassen. Aanpassingen zullen aan Klant vooraf worden gemeld. Indien Klant niet akkoord is met de aanpassing, is Klant gerechtigd de Overeenkomst met MAILPOWER te beëindigen uiterlijk tot 10 (tien) werkdagen nadat MAILPOWER de aanpassing aan Klant heeft gecommuniceerd.
Artikel 5: Prijzen
5.1
Alle prijzen van MAILPOWER zijn exclusief omzetbelasting en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd. Klant is verantwoordelijk voor alle belastingen met betrekking tot het gebruik van de Software en de Diensten. Tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld, komen ten laste van Klant alle kosten verband houdende met het verkrijgen en/of instandhouden van on-line netwerkverbindingen en tele- of datacommunicatie-faciliteiten. Na het van kracht worden van de Euro als wettelijk betaalmiddel, worden alle prijzen binnen de Europese Unie geacht te zijn uitgedrukt in Euro en zal Klant in Euro betalen.
5.2
Indien sprake is van een Overeenkomst met door Klant te betalen periodiek vervallende bedragen, is MAILPOWER gerechtigd door middel van een schriftelijke kennisgeving met inachtneming van een termijn van één maand de geldende prijzen en tarieven aan te passen. Indien Klant niet akkoord gaat met door MAILPOWER kenbaar gemaakte aanpassing van prijzen en tarieven, is Klant gerechtigd binnen 10 (tien) werkdagen de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen tegen de in de kennisgeving van MAILPOWER genoemde datum waarop de prijs- of tariefsaanpassing in werking zou treden.
5.3
Bij gebruik op proef van de Software is Klant aan MAILPOWER geen vergoeding verschuldigd, mits dit gebruik niet langer dan 30 (dertig) dagen voortduurt. Bij overschrijding van de termijn genoemd in de vorige zin, is Klant automatisch de gebruikelijke vergoeding aan MAILPOWER verschuldigd.
Artikel 6: Betaling
6.1
Klant zal de haar in rekening gebrachte bedragen, effectief in de valuta vermeld op de factuur, overeenkomstig de op de factuur vermelde betalingscondities, aan MAILPOWER betalen. Bij gebreke van specifieke condities zal Klant binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum betalen.
6.2
Alle aan Klant in rekening gebrachte bedragen dienen zonder korting of inhouding te worden voldaan. Klant is niet bevoegd tot verrekening, evenmin om enige betalingsverplichting jegens MAILPOWER op te schorten.
6.3
Indien Klant de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, zal Klant, zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag vanaf die dag een vertragingsrente verschuldigd zijn, gelijk aan de op dat moment in Nederland geldende wettelijke rente, vermeerderd met één procent.
6.4
Indien Klant na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven. In dat geval is de Klant naast het alsdan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden tot volledige vergoeding van de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten van MAILPOWER, waaronder de kosten berekend door externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten, kosten verband houdende met de inning van de vordering of van rechtsuitoefening anderszins, alles met een minimum van 15 (vijftien) procent van het totale bedrag.
6.5
Indien op enig moment bij MAILPOWER twijfel bestaat omtrent de kredietwaardigheid van Klant, heeft MAILPOWER het recht om, alvorens (verder) te presteren, van Klant te eisen dat vooruitbetaling plaatsvindt of dat Klant een deugdelijke zekerheid stelt, ter hoogte van de bedragen die MAILPOWER, al dan niet opeisbaar, op grond van de Overeenkomst van Klant heeft of zal hebben te vorderen, zulks ter beoordeling van MAILPOWER.
Artikel 7: Leveringstermijnen
7.1
Een door MAILPOWER opgegeven leveringstermijn is gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst voor MAILPOWER geldende omstandigheden, en voor zover afhankelijk van prestaties van derden, op de door die derden aan MAILPOWER verstrekte gegevens. De leveringstermijn zal door MAILPOWER zoveel mogelijk in acht worden genomen.
7.2
Indien MAILPOWER voor de uitvoering van een overeenkomst gegevens of hulpmiddelen nodig heeft die door Klant moeten worden verstrekt, kan de leveringstermijn niet eerder ingaan dan op de eerste werkdag nadat alle benodigde gegevens of hulpmiddelen in het bezit zijn van MAILPOWER.
7.3
Bij overschrijding van een leveringstermijn heeft Klant geen recht op enige schadevergoeding ter zake. Klant heeft in dat geval evenmin recht op ontbinding van de Overeenkomst, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van Klant redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat hij het betreffende gedeelte van de Overeenkomst in stand laat. Klant is in dat geval gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, voor zover dat strikt noodzakelijk is.
Artikel 8: Risico
8.1
Het risico van verlies of beschadiging van (gegevensdragers met) Software die voorwerp van de Overeenkomst is, gaat op Klant over op het moment waarop deze in de feitelijke beschikkingsmacht van Klant of van een door Klant gebruikte hulppersoon zijn gebracht.
8.2
Het risico van verlies of beschadiging van Software, informatie, bestanden en/of gegevens die aan Klant via tele- of datacommunicatiefaciliteiten, daaronder begrepen langs elektronische weg, ter beschikking worden gesteld, is voor Klant.
Artikel 9: Verplichtingen Klant
9.1
Klant zal MAILPOWER steeds tijdig alle voor een behoorlijke uitvoering van de Overeenkomst nuttige en noodzakelijk gegevens of inlichtingen verschaffen en ter zake alle medewerking verlenen.
9.2
Klant is zelf verantwoordelijk voor het gebruik en de toepassing in zijn organisatie van apparatuur, Software en van de door MAILPOWER te verlenen Diensten, alsmede voor controle en beveiligingsprocedures, een adequaat systeembeheer en (het gebruik van) databases.
9.3
Klant zal MAILPOWER telkens alle benodigde materialen, proeven en gegevens tijdig ter beschikking stellen en staat in voor de juistheid en volledigheid daarvan. MAILPOWER is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit fouten in analyses, grafieken, afbeeldingen, databases, tenaamstellingen en evenmin voor fouten bij het converteren hiervan.
9.4
Klant staat ervoor in dat, indien en voorzover door Klant in het kader van de Overeenkomst aan MAILPOWER documenten en gegevens ter beschikking worden gesteld, daartoe gerechtigd is en dat deze documenten en gegevens geen inbreuk maken op rechten van derden.
Artikel 10: Tele- en datacommunicatie
10.1
Klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de juiste keuze, tijdige beschikbaarheid en het in stand houden van tele- en datacommunicatiefaciliteiten en de apparatuur, noodzakelijk voor het in gebruik nemen van de software van MAILPOWER.
10.2
MAILPOWER aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het verloren gaan van gegevens en Software en het niet in staat zijn van Klant om de Diensten te gebruiken wegens een tekortkoming, gebrek of niet functioneren van tele- en datacommunicatiefaciliteiten, op welke wijze de transmissie ook plaatsvindt.
10.3
Indien MAILPOWER bij gegevensverwerking en/of het verrichten van Diensten met gebruikmaking van tele- en datacommunicatiefaciliteiten de Klant toegangs- of identificatiecodes ter beschikking stelt, zal Klant deze codes vertrouwelijk behandelen en alleen aan geautoriseerde personeelsleden kenbaar maken.
10.4
Klant houdt zich bij tele- en datacommunicatie aan de door MAILPOWER gewenste protocollen en/of specificaties en aan MAILPOWER' aanwijzingen terzake.
Artikel 11: Verwerken persoonsgegevens en aansprakelijkheid
11.1
Indien Klant persoonsgegevens laat verwerken door MAILPOWER of een door MAILPOWER aangewezen sub-bewerker(s) zal een separate bewerkersovereenkomst worden gesloten tussen Klant en MAILPOWER.
11.2
Klant vrijwaart MAILPOWER voor alle aanspraken, behoudens opzet en/of grove schuld door MAILPOWER of een door MAILPOWER aangewezen sub-bewerker, bij schending van het gestelde in deze overeenkomst met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens en bij of krachtens wet- en regelgeving aangaande de bescherming van persoonsgegevens.
MAILPOWER aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor sub-Bewerker(s) die door de Klant worden aangewezen.
Artikel 12: Intellectuele Eigendomsrechten
12.1
Alle rechten van intellectuele of industriële eigendom op alle krachtens de Overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde Diensten, daaronder begrepen maar niet beperkt tot Software, inclusief de broncode, databases, apparatuur of andere materialen zoals analyses, ontwerpen, documentatie, rapport, alsmede voorbereidend materiaal, berusten uitsluitend bij MAILPOWER of diens licentiegevers. Klant verkrijgt alleen de gebruiksrechten en de bevoegdheden die bij deze Voorwaarden, andere voorwaarden of anderszins uitdrukkelijk worden toegekend. Voor het overige zal Klant de Software of andere materialen niet verveelvoudigen of daarvan kopieën maken.
12.2
Het is Klant niet toegestaan op de Software of middels de site van MAILPOWER aangebrachte merk- of herkenningstekens, en/of enige aanduidingen omtrent auteursrechten, handelsnamen of andere rechten van intellectuele eigendom waaronder begrepen aanduidingen omtrent het vertrouwelijke karakter en geheimhouding van de Software, te wijzigen of te verwijderen, of de Software of enige gedeelten daarvan te wijzigen of na te maken.
12.3
Geen enkele bepaling in de met Klant gesloten overeenkomst of daaruit voortvloeiende overeenkomsten, of de algemene voorwaarden tussen Klant en MAILPOWER strekt tot gehele of gedeeltelijke overdracht aan Klant van rechten als bedoeld onder 12.1, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen.
12.4
Indien Klant merkt dat derden inbreuk maken op de in dit artikel bedoelde rechten, is Klant verplicht dit terstond schriftelijk aan MAILPOWER mede te delen. Klant zal zonder schriftelijke toestemming van MAILPOWER op geen enkele wijze zelf in of buiten rechte tegen een dergelijke inbreuk optreden. Indien MAILPOWER beslist in of buiten rechte tegen inbreukmakende derden op te treden, zal Klant daaraan alle door MAILPOWER gevraagde medewerking verlenen.
Artikel 13: Geheimhouding
13.1
Beide partijen verplichten zich om geheimhouding in acht te nemen ten aanzien van de voorwaarden die zijn neergelegd in een Overeenkomst en alle informatie betreffende de andere partij, waarvan zij in het kader van een Overeenkomst kennis nemen. De geheimhoudingsplicht strekt zich in elk geval uit tot technische, financiële, operationele en bedrijfseconomische gegevens van de andere partij.
13.2
Onder informatie bedoeld in het eerste lid valt niet: (a) informatie die reeds in het bezit was van de ontvangende partij op het moment dat die informatie door de andere partij werd verstrekt; (b) informatie van algemene bekendheid; (c) informatie die is verkregen van een derde die gerechtigd was de informatie te verschaffen, dan wel informatie die de ontvangende partij zelf had ontwikkeld zonder gebruikmaking van vertrouwelijke informatie van de verschaffende partij.
13.3
Partijen zullen de informatie bedoeld in het eerste lid niet voor een ander doel aanwenden dan ter uitvoering van uit een Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen. Partijen dragen er zorg voor dat een gelijke geheimhoudingsplicht wordt opgelegd aan hun werknemers of door hen ingeschakelde derden, die toegang hebben tot de in het eerste lid bedoelde informatie.
13.4 Indien MAILPOWER en/of Klant door wet en/of regelgeving of rechterlijk bevel verzocht wordt of gehouden is om (persoons)gegevens bekend te maken, dient de partij die verzocht wordt of gehouden is om (persoons)gegevens bekend te maken, de andere partij voor zover wettelijk is toegestaan, daarvan op de hoogte te stellen, zodat de laatstgenoemde kan trachten een rechterlijk bevel tot bescherming van de Informatie of een andere voorziening te verkrijgen en/of de partij die verzocht wordt of gehouden is om (persoons)gegevens bekend te maken ontslaan van haar verplichting tot nakoming van het bepaalde in deze geheimhoudingsverklaring.
13.5
Niettegenstaande het bepaalde in dit artikel, is het MAILPOWER altijd toegestaan in publicitaire uitingen de identiteit en hoedanigheid van Klant te noemen.
Artikel 14: Beëindiging/Ontbinding
14.1
Softwareovereenkomsten voor bepaalde tijd - met uitzondering van overeenkomsten betreffende gebruik op proef - worden na verloop van het verstrijken van de initiële duur automatisch verlengd voor dezelfde duur, tenzij één der partijen uiterlijk 3 (drie) maanden voor het verstrijken van de duur de Overeenkomst schriftelijk en aangetekend opzegt. Overeenkomsten voor onbepaalde tijd kunnen door elk der Partijen worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 3 (drie) maanden.
14.2
Een overeenkomst betreffende het gebruik op proef heeft een duur van 30 (dertig) dagen en eindigt automatisch na het verstrijken van deze termijn. Klant is in dat geval gehouden aan het bepaalde in artikel 17.5. Mocht Klant zich niet houden aan het bepaalde in artikel 17.5, is Klant automatisch op grond van het bepaalde in artikel 5.3 de alsdan geldende vergoedingen aan MAILPOWER verschuldigd.
14.3
Indien Klant niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die voor hem uit enige Overeenkomst mocht voortvloeien, is Klant zonder ingebrekestelling in verzuim en is MAILPOWER gerechtigd:
· de uitvoering van alle Overeenkomsten op te schorten totdat nakoming door Klant voldoende zeker is gesteld; en/of
· de betreffende Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
14.4
Ingeval van (voorlopige) surséance van betaling, faillissement, stillegging of ontbinding van het bedrijf van Klant zullen alle Overeenkomsten met Klant van rechtswege zijn ontbonden, tenzij MAILPOWER Klant binnen redelijke tijd meedeelt nakoming van (een deel van) de Overeenkomst(en) te verlangen. In het laatste geval is MAILPOWER zonder ingebrekestelling gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst(en) op te schorten totdat nakoming van Klant voldoende zeker is gesteld. Het bepaalde in de voorgaande artikelen doet niet af aan de overige rechten van MAILPOWER op grond van de wet en de Overeenkomst.
Artikel 15: Overdracht van Rechten
15.1
Het is MAILPOWER toegestaan de uit enige Overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen aan een derde over te dragen.
Artikel 16: Aansprakelijkheid
16.1
Met uitzondering van het bepaalde in artikel 11, aanvaardt MAILPOWER wettelijke verplichtingen tot schadevergoeding alleen voor zover dit uit dit artikel blijkt.
16.2
De totale aansprakelijkheid van MAILPOWER wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van materiële beschadiging van zaken (daaronder niet begrepen software, data) en de directe vermogensschade tot maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs en/of vergoeding (exclusief B.T.W.). Indien de Overeenkomst betrekking heeft op dienstverlening of een duurovereenkomst is met een looptijd van meer dan één jaar, wordt de bedongen prijs gesteld op het totaal van de vergoedingen (exclusief B.T.W.) bedongen voor één jaar. In geen geval zal de totale vergoeding voor directe vermogensschade meer bedragen dan vijfhonderd (500) Euro.
16.3
De aansprakelijkheid van MAILPOWER voor andere vermogensschade, daaronder begrepen gevolgschade zoals gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, schade in verband met verlies of verminking van gegevens, is uitgesloten.
16.4
Aansprakelijkheid van MAILPOWER wegens toerekenbaar tekort komen in de nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant MAILPOWER onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, daarbij een redelijke termijn stellende ter zuivering van de tekortkoming en MAILPOWER ook na die termijn toerekenbaar de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat MAILPOWER in staat is adequaat te reageren.
16.5
Klant vrijwaart MAILPOWER voor alle aansprakelijkheid jegens derden wegens productaansprakelijkheid als gevolg van gebreken in een product of systeem dat door Klant aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door MAILPOWER geleverde producten, mits Klant bewijst dat de schade daardoor is veroorzaakt.
16.6
Met in achtneming van het bepaalde in artikel 9.4, vrijwaart Klant, voor zover wettelijk toegelaten, MAILPOWER, haar dochtermaatschappijen en de met haar verbonden ondernemingen of vennootschappen, vertegenwoordigers, agenten contractspartijen, partners en werknemers voor alle aanspraken van derden, uit welken hoofde dan ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of rente, verband houdende met of voortvloeiend uit de Overeenkomst of het gebruik van de Diensten en/of Software.
Artikel 17: Overmacht
17.1
Indien MAILPOWER door niet toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.
17.2
Indien de overmachttoestand 60 (zestig) dagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst zoals overeengekomen schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voorzover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt.
17.3
In geval van overmacht heeft Klant geen recht op enige (schade)vergoeding, ook niet als MAILPOWER als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.
Artikel 18: Toepasselijk Recht, Bevoegde Rechter
18.1
Op deze Voorwaarden, alsmede op iedere Overeenkomst, is Nederlands recht van toepassing.
18.2
Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst of deze Voorwaarden zullen, voorzover niet anders door de wet voorgeschreven, zijn onderworpen aan het oordeel van de bevoegde rechter te Amsterdam, met dien verstande dat MAILPOWER het recht heeft vorderingen, al dan niet gelijktijdig, tegen Klant aanhangig te maken bij andere rechterlijke colleges die bevoegd zijn van dergelijke vorderingen kennis te nemen.
© 2020 Mailpower